7 клас, українська література, урок 01.04.2020

М. Павленко, "Русалонька із 7в. Роздуми про сенс людського життя. Моральний вибір кожного. Добро і зло в повісті, сучасному  світі та людині"

Нагадаймо пройдений матеріал. Подивіться буктрейлер, що у цьому нам допоможе:


https://www.youtube.com/watch?v=grBAVT-obW0

Давайте охаректеризуємо героїв відповідно до їхніх вчинків.

Гордій Кулаківський
Це прапрадід Вадима Кулаківського. Саме від нього   починається прокляття роду. Ніхто з членів Гордієвої сім’ї не  зазнав щастя. Його бажання мати більше, ніж має,  спричинило до того, що кожне наступне покоління Кулаківських «мало гроші, а щастя – ніколи». У роду були  зрадники, вбивці, злодії – все те негативне й зле, чого боїться  в житті людина. Він перший , хто порушив присягу «не  вкради».
Сама авторка твору з кригою в голосі розповідає, що  таких людей ми можемо зустріти і сьогодні, позбутися від них  дуже важко, а може, й неможливо, бо викликають вони страх  та відразу. А вдається зробити це лише Софійці – дівчині з іншого століття. Вона   рятує покоління Кулаківських від загибелі.
Отже, на нашу думку, образ Гордія  Кулаківського  повинен слугувати нам прикладом у боротьбі зі злом.

Данило Міщенко
Це людина, яка поставилася безвідповідально до  дорученої йому справи. Хвалькуватий та закоханий у себе. Рятує своє життя втечею та переховуванням. Залишає сім’ю: дружину  та двох синів, яким доводиться жити з тавром батька-зрадника.
Як сказала Софійка, дівчинка, що намагалась допомогти  героям ХІХ ст.: «Усі Міщенки схожі між собою».
Не допомогло йому навіть те, що змінив своє прізвище на  Даниїла Міщенкова, а його син на – Михайла Бєлого, бо хотів  стати «… новим і чистим чоловіком».
На нашу думку, зміна прізвища не врятувала наступних  членів роду Міщенків. Вони передавали з роду до роду лише духовну порожнечу, яку надзвичайно важко заповнити.

Вадим Кулаківський
Вадим – один із головних героїв повісті. Він одноклассник  Софійки. Зухвалий, зарозумілий, але самотній. Його вихованням  турбується бабуся, з якою він поводиться не зовсім чемно.
Хлопець мріє, на нашу думку, про зустріч з мамою й татом,  але не хоче в цьому зізнатися.
Письменниця ставиться до Вадима, як до сучасного хлопця,  який має складний характер і заплутане минуле.
Наша група ставиться до хлопця з розумінням, бо він такий
як ми, хлопці 6 класу. Пройде час і він усвідомить свої помилки,  а ми готові йому в цьому допомогти.

Михайло Міщенко
Син Данила Міщенка, що з вини батька стає двірником. Спочатку справляє враження порядного юнака, що закоханий у  панночку Юзю. Але з часом побачимо різку зміну в характері  хлопця. Жорстокість, мстивість заполонили його серце. Жив,  ховаючись від людей, ніколи не ділився наболілим, душив у  собі любов до Юзі. Сина виховав схожим на себе.
Наша група прийшла до висновку, що не кохання до Юзі  зробило його таким, а помста за те, що він не рівня їй. Батько  Михайла втратив звання «дворянського предводителя», і це не  дає йому дорівнятися до майнових статків його коханої.

Аналіз генеалогічного дерева. Розгляньте, назвіть, до яких родин належать схеми. Поміркуйте, які риси обєднують членів кожної родини.




Виконайте творче завдання. 

Оберіть одного із головних героїв, яких ми сьогодні характеризували. Напишіть йому короткий лист, опишіть ставлення до його життєвої позиції та дайте поради.

Надсилайте листи на  svatkosvitlana@gmail.com
Обовязково підпишіть роботи!

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

6 клас, зарубіжна література, урок 16.04.2020

9 клас, зарубіжна література, урок 22.04.2020

8 клас, зарубіжна література, урок 22.04.2020