6 клас, зарубіжна література, урок 07.06.2020
Астрід Ліндгрен, "Міо, мій Міо". Моральні цінності у творчості Ліндгрен. Образи головних героїв, перемога добра над злом.
·
Поглиблення знань з
теорії літератури (занотувати):
Фе́нтезі (англ. Fantasy – фантазія) – різновид фантастичної
літератури, де містика і чаклунство сприймаються реально.
Ознаки фентезі: фантастичні елементи, містика, магія, герой долає
не лише зовнішнє зло, втілене у фантастичних істотах, а й у самому собі.
Прочитайте короткий зміст твору:
Боссе – хлопчик, усиновлений літніми прийомними батьками, які його не особливо люблять. Одного разу господиня довколишнього магазина, фру Лундін, дарує Боссе яблуко і просить опустити в поштову скриньку листівку за неї. Хлопчик не втримується від спокуси, щоб поглянути на текст: послання адресоване королю, в ньому говориться, що його син скоро повернеться додому, і, як знак, в руці він буде тримати золоте яблуко. Яблуко в руці Боссе стає золотим …
Незабаром хлопчик знаходить пляшку із замкненим всередині джином, звільняє його, і той, побачивши яблуко, переносить Боссе в країну Бажану. Там він дізнається, що його справжнє ім’я – Міо, а сам він, як син короля, є принцом цієї країни. Міо знайомиться з хлопчиком Юм-Юмом, батько дарує йому коня на ім’я Міраміс. Однак незабаром з’ясовується, що в цій чудовій країні не все так благополучно, як здається на перший погляд: тут також живе злий лицар по імені Като, який своєю ненавистю до всіх випалює землю навколо, викрадає дітей з довколишніх сіл. Стародавнє передбачення свідчить, що саме Боссе, незважаючи на свій вік, битиметься з Като і переможе його.
Хлопчики і Міраміс відправляються в далеку і небезпечну подорож. Головний герой долає свій страх заради спасіння королівства Країни Далекої. Вірними помічниками Міо в цій боротьбі стає його вірний друг — хлопчик Юм-Юм і досвідчений зброяр, який зробив для нього чарівний меч, здатний розсікати кам’яне серце лицаря Като.
В Мертвому Лісі дітей врятувало «дуплисте дерево», а «найчорніша в світі гора» впустила їх до себе. На стороні сміливих дітей виступає також «колодязь, що шепотів», яма в лісі і навіть скелі і птахи. Маленька дівчинки, перетворена на птаха, своїми крилами загасила смолоскип задля спасіння юних героїв (вона ожила під чарівним плащем, витканим її мамою). Завдяки таким помічникам герою вдається перемогти чари жорстокого лицаря Като. Своє щастя хлопчик Міо знайшов не в героїчних пригодах, а в родинному затишку. Любов (матері, батька, друга) у цій казці здатна творити справжні дива й перемогти все лихе. Однак питання, куди ж насправді подівся Буссе — залишається відкритим.
Опрацюйте таблицю. Занотуйте у зошит
«Реальне та фантастичне
у творі»
Реальне
|
Фантастичне
|
Міо був вихованцем тітки Едлі та дядька Сікстена
|
Потрапив у Країну Далеку
|
Мав друга Бенка
|
Зачаровані птахи
|
Дружні сімейні стосунки у родині Бенка
|
Лицар Като
|
Погане ставлення тітки Едлі й дядька Сікстена до Буссе
|
Подвиги Міо
|
Опрацюйте схему (занотуйте у зошит):
Схема «Шлях Міо-дитини до Міо-лицаря»
Дружба з Бенком – зникнення Буссе
Вільгельма Ульсона з дому – золоте яблуко тітки Лундін – відчуття самотності –
в обіймах духа з Країни Далекої – зустріч з татом-королем – взаємна любов –
смуток за Бенком – знайомство з Юм-Юмом і Країною Далекою – слух про лицаря
Като – бажання потрапити в Країну Чужинецьку – зустріч з героями Країни
Далекої: Нонно, Їрі, ткалею, Ено, Зброярем, зачарованими птахами – на хвилях
Мертвого озера – двобій двох лицарів – повернення людей до життя.
Опрацюйте картки:
Домашнє завдання:
на основі матеріалів твору, напишіть коротке есе на тему- чи є місце лицарству у сьогоденні? Відповідь обгрунтуйте. Надсилайте на svatkosvitlana@gmail.com
Використано матеріали:
Євдокії Кашуб http://metoduchna-palitra.blogspot.com/
Коментарі
Дописати коментар