6 клас, зарубіжна література, урок 14.05.2020
Міхаель Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Моральні цінності що стверджуються у творі.
Роман Міхаеля Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» у казковій формі знайомить читачів з реальними явищами і стосунками. Поєднання дійсності та казковості виявляється в композиції, сюжеті, персонажах, художньому часі й просторі. Вигадані країни (Недогадія, Мандала, Ларіпура, Країна Тисячі Вулканів, Край Світу та ін.) та незвичайні герої (паротяжиха Емма, ніби-велетні, дракони та дракониха) є своєрідним віддзеркаленням довколишнього світу, його особливостей і закономірностей, географії та історії. Фантастичний світ твору Міхаеля Енде не лише зачаровує своєю незвичайністю, а й поглиблює наші уявлення про реальність. Вигадані країни порівнюються з Німеччиною, Африкою, Китаєм, митець вказує на їхні географічні координати, описує державний устрій, політику, транспорт, освіту тощо. У такий казково-фантастичний спосіб автор спонукає юних читачів замислитися над тим, у якому світі вони живуть, і не уникати проблем дійсності.
Персонажі роману Міхаеля Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас», хоча й живуть у фантастичних країнах і беруть участь у неймовірних пригодах, насправді дуже схожі на звичайних людей. Їм притаманні людські якості (життєрадісність, цілеспрямованість, відкритість, доброзичливість, допитливість, прагнення кращого) та живі яскраві характери.
У творі утверджуються моральні цінності – дружба, взаємодопомога, повага до інших, любов до батьківщини, кохання. А ще в романі Міхаеля Енде осмислюються поняття «добро» і «зло», «життя» і «смерть», «милосердя» і «байдужість».
Перегляньте трейлер до фільму:
https://www.youtube.com/watch?v=bVHziJr0QsoПоміркуйте над запитаннями. чи погоджуєтесь ви з запропонованими твердженнями:
Як характеризує Джима і Лукаса це особливе хвилювання зі
сльозами на очах?(Вони
дуже сумують за своєю країною, є патріотами рідного краю,і, хоч в чужій країні
їх прийняли доброзичливо, сум за друзями
та любов до рідної домівки все одно не покидає їх)
Які моральні цінності зрозуміли мандрівники?( Найцінніше для людини – її батьківщина, родина,
друзі.)
Якої життєвої
мудрості навчились Джим і Лукас, познайомившись із ніби-велетнем Ци Банем? (Вони перебороли страх і , проявивши милосердя,
підійшли поспівчувати самотній людині. Важливо бути толерантним, зуміти зробити крок назустріч один одному.
Виявилось, що він насправді не такий уже й страшний, а звичайного зросту. Його
таємниця полягала в тому, що здалеку він видавався не таким, яким був
насправді. Це робило його самотнім через страх людей спілкуватися з ним)
Які уроки отримали Джим і Лукас в Лісі Тисячі чудес,
зустрівши двоголових змій?(Треба вміти слухати інших і знаходити спільну мову, іти
на компроміс) (Робота зі словником. Компроміс- вміння домовлятись)
Яку роль у формуванні характеру хлопчика Джима зіграла дружба з Машиністом
Лукасом?(Досвід Лукаса, його мудрі поради і особистий приклад дотримання морально-етичних норм життя
сприяли вихованню в Джима
позитивних рис характеру)
Познайомившись з нашими героями ми побачили їх
дружніми , веселими, винахідливими,та й мужності їм не позичати. Сьогодні ми
побачимо , які незвичайні, фантастичні пригоди сталися з мандрівниками, і чи не
забракне їм мужності їх пройти.
Герої потрапляють в різні незвичайні обставини ,
де на них чекала небезпека, а то й навіть смерть. Однак, дружба, витримка,
розуміння один одного допомогли вийти неушкодженими з цих небезпек. Готовність
допомогти один одному, зближує, згуртовує людей, допомагає перенести труднощі і
дійти
Домашнє завдання: перегляньте фільм за посиланням :
http://moviestape.net/katalog_filmiv/prygody/12230-dzhim-udzik-mashinst-lukas.htmlОпишіть свої враження. Чи сподобався вам фільм? Які уроки ви винесли з нього? відповіді надсилайте на svatkosvitlana@gmail.com
Використані матеріали
https://naurok.com.ua/
https://www.schoollife.org.ua/

Коментарі
Дописати коментар