8 клас, зарубіжна література, урок 15.04.2020

Історія створення комедії "Міщанин - шляхтич" Мольєра. Тематика і проблематика. Його загальнолюдське значення.


Прочитайте короткий конспект уроку, основне занотуйте у зошити:

1669 року король Людовік XIV приймав у своїй резиденції у Версалі турецьких послів на чолі із Солиманом-агою. Турків змусили довго чекати, а потім запросили їх до галереї Нового Палацу, прибраної надзвичайно розкішно. Король сидів на троні, і на його вбранні було діамантів на чотирнадцять мільйонів ліврів. Однак Солиман-ага та його почет не виявили очікуваного захоплення. Турецькі посли зробили вигляд, начебто в Турції всі носять костюми з діамантами. Досада короля була тим сильнішою, бо, як виявилося, глава делегації Солиман-ага виявився обманщиком, а не послом турецького султана. Поведінка гостей не сподобалася королю, і він наказав придворному драматургу Мольеру і композитору Люллі написати п’‎єсу, у якій би висміювалися турки. Так був створений «Міщанин-шляхтич». Прем’‎єра п’‎єси відбулася 14 жовтня 1670 року в Шамборі.


Основною темою комедії є зображення прагнення багатого буржуа пана Журдена потрапити до вищого товариства. Для цього він вчиться, наймає вчителів, у всьому намагається походити на дворян — і в одязі, і в звичках, і в манерах. Сміх викликає не саме навчання, а ганебне плазування, лакейське приниження Журдена перед придворними званнями і титулами, кумедні спроби зрівнятися з аристократами.
Другою темою комедії є викриття лицемірної моралі аристократії, уособленої в образах графа Доранта і маркізи Дорімени.
Мольєр порушує у своїй п’‎єсі важливі соціальні та моральні проблеми: які моральні пріоритети та ідеали панують у державі, що визначає цінність особистості в суспільстві, проблеми освіти, виховання, мистецтва, кохання, честі, людської гідності та ін.
У своєму творі драматург стверджує гуманістичні ідеї: людина має бути сама собою, виховувати в собі внутрішню шляхетність, здобувати знання і досвід, не поступаючись своєю гідністю. Водночас він проголошує цінність особистості незалежно від її соціального і майнового стану.

Опрацюйте картки:





ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Перегляньте відео     - скорочений зміст твору:


https://www.youtube.com/watch?v=5GCPAj_EwJY&fbclid=IwAR1GBGRbJAFQTH6M6yV0-a_yTgFKB4XBp8wwkanWPRnMcbo3b14Hy7sk200


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

9 клас, зарубіжна література, урок 22.04.2020

9 клас, зарубіжна література, урок 08.05.2020

6 клас, зарубіжна література, урок 16.04.2020