5 клас, зарубіжна література, урок за 31.03.2020
Льюіс Керрол, "Аліса в Країні Див". Нові пригоди героїні.
Щоб показати свою щиру
любов до дітей, автор уводить Алісу у фантастичний світ, чарівну атмосферу
якого створюють дивовижні події (гонитва за Білим Кроликом, падіння дівчинки в
його нору, знаходження загадкової кімнати, утворення від сліз Аліси цілого озера),
казкові персонажі (Білий Кролик і Миша, які вміють розмовляти; птахи й звірі,
що опинилася в озері сліз) і предмети, наділені незвичайними властивостями (за
допомогою напоїв і їжі Аліса збільшується або зменшується, золотий ключик має
відчинити дверцята в чарівний садок). На початку книжки Льюїс Керролл
протиставляє нудьгу та розчарування Аліси від книжки « без малюнків та розмов»
(тут маються на увазі надто повчальні й нецікаві для дітей твори того часу.)
У розділі 6 з’являється
Герцогиня, яка втілює у творі сувору мораль «вікторіанської» доби. Вона всіх
повчає, але в її будинку стояв справжнісінький гармидер: «Хтось верещав, хтось
чхав, і час від часу чувся оглушливий брязкіт, наче там били посуд». У домі
неможливо було дихати від перцю, розсипаного скрізь. У такий спосіб Льюїс
Керролл критикує задушливу атмосферу того часу. Герцогиня зі своїми жорстокими
методами й вимогами («Відтяти їй голову!», «Якби ніхто не пхав свого носа до
чужого проса, земля крутилася б куди шпаркіше», «Ой, дай мені спокій!»)
уособлює обмеженість мислення й тогочасну систему виховання, де не було поваги
до дитини, до її прав і свобод.
1) Пригадайте матеріал, який ми вивчали перед канікулами - перегляньте відео урок:
https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=raJGg4iusPk2) Словникова робота (запишіть у зошити та вивчить визначення)
Фантастика ( з грецьк. здатність уявляти):- те,
чого не існує в реальності;
- світ уявлень і
образів митця, який базується на основі засвоєних раніше фактів із реального
життя;
- різновид художньої
літератури, заснований на вигадці, творчій уяві, фантазії; до цього різновиду
можуть належати будь-які жанри – оповідання, казка, повість, роман тощо.
3)Самостійно прочитайте розділи 4 - 8 (включно).
4) Пройдіть тестування:
У вільний час пропоную трохи пограти, скласти пазл за мотивами твору:
Коментарі
Дописати коментар